Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bedrijf ziet omzet groeien naar € 20 miljoen

Flinders lanceert eigen label 'om te kunnen overleven in de woonbranche'

Flinders draait op volle toeren. De online woonwinkel met bijna 150 designlabels in de collectie, stoomde vorig jaar op naar een omzet van € 20 miljoen. Een groei van liefst 30% ten opzichte van 2017. Flinders zit niet bepaald stil, want het bedrijf lanceert nog dit jaar een eigen label. Volgens CEO Geert-Jan Smits nodig om te kunnen overleven in de woonbranche.

Het assortiment van Flinders telt meer dan 33.000 meubels, designlampen en woonaccessoires.

“Het afgelopen jaar zijn we gegroeid via ons grootste kanaal (online), maar ook met de fysieke winkel in Zaandam en de projectafdeling”, laat Smits weten. Er is flink geïnvesteerd in online en offline marketing en er zijn grote stappen gezet om de propositie rondom wooninspiratie en interieuradvies invulling te geven. “De online inspiratieomgeving trok in 2018 vier keer meer bezoekers dan in 2017”, aldus Oscar Diele, COO van Flinders.
Andere factoren voor groei waren de uitbreiding van het assortiment in de categorie duurzaam en refurbished design en de groei buiten Nederland. De afdeling Klantadvies is in 2018 omgevormd naar een omzetgenererende afdeling mede door de introductie van een online chatfunctionaliteit.

Eigen identiteit  
Flinders gaat dit jaar de focus leggen op het ontwikkelen van een eigen identiteit door de lancering van een private label met eigen producten en merken. Flinders wil haar klanten inspireren en verrassen met exclusieve meubels en gelimiteerde edities van samenwerkende designlabels. “We willen met de input van onze klanten tot unieke meubels, verlichting en woonaccessoires komen”, aldus Smits. “Het gaat om producten die we samen met onze leveranciers in vaak beperkte oplage gaan produceren. Hiermee kunnen we een Flinders stempel drukken op de meubelmarkt en meer identiteit ontwikkelen. Dit is noodzakelijk om te kunnen overleven in de woonbranche.
Uiteraard blijven we de bestaande woonmerken in het luxe segment koesteren, want daar ligt onze passie", voegt hij er nog aan toe.

In het Sint Denijs Westrem in Gent bevindt zich de Flinders Designstudio. 

Designstudio
De groei zal ook in 2019 komen uit het zakelijke segment. Eind 2018 heeft Flinders geïnvesteerd in een uitbreiding van het accountteam waarmee zij interieurprojecten in hospitality, retail en office kan uitvoeren. Recentelijk is een designstudio in Gent geopend om ook de Belgische projectenmarkt te bedienen. Vanuit daar zal de woonwinkel Belgische architecten, stylisten en zakelijke eindklanten gaan bedienen.

Flinders is een woonwinkel waar consumenten en bedrijven meer dan 33.000 meubels, designlampen en woonaccessoires kunnen vinden. Het bedrijf heeft een webshop, een woonwinkel in Zaandam, een designstudio in Gent en een café in Groningen. Flinders is in 2017 door het Financieele Dagblad genomineerd voor de FD Gazellen Awards als snelst groeiende bedrijf van Nederland en in 2018 is het bedrijf verkozen tot Logistieke Webshop van het Jaar. Bij het bedrijf werken momenteel 106 medewerkers.

Meer informatie:
Flinders BV
www.flinders.nl