Emma Mattress heeft op Black Friday twee matrassen per minuut afgezet. Over het hele weekend van Black Friday werd een omzet gegenereerd van €5 miljoen. Het bedrijf bereidt zich nu voor op de periode van het jaar die de meeste omzet geeft, oftewel van de kerstdagen tot januari.
Volgens mede-oprichter Benjamin Quiroga-Rivera zijn de resultaten niet alleen een indicatie van hoe Black Friday zich heeft ontwikkeld: “Black Friday wijkt steeds meer af van de traditionele focus op elektronische artikelen. Het evenement wijkt meer en meer uit naar consumptie over het gehele retailspectrum. De omzet van dit jaar geeft echter ook aan hoe goed ons bedrijfsmodel presteert, waarbij wordt gefocust op productkwaliteit en marketing-efficiëntie.”
“Consumenten verwachten nu uiteraard dat ze op Black Friday en bij andere kortingsacties mooie aanbiedingen aan kunnen treffen. We zorgen ervoor dat we goede aanbiedingen kunnen balanceren met consistente, duurzame en lucratieve groei. We zijn ons er goed van bewust dat succes in marktsegment van matrassen in dozenafhankelijk is van investeringen in onderzoek en ontwikkeling, uiteraard gecombineerd met marketing. We weten dat consumenten het gemak willen van online retail en snelle thuisbezorging in combinatie met goede garanties op de bestellingen. Dit werkt echter alleen als de kwaliteit van het product goed genoeg is. We zijn daarom ook trots op het feit dat in zes Europese landen onze matrassen als beste uit de test zijn gekomen.”
Bron: Furniturenews.net