Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Consumentenonderzoek keukens geeft antwoord op vragen om voor bepaald merk of retailer te kiezen

Uit het Consumentenonderzoek Keukens 2018 komt een duidelijk beeld naar voren van de positionering van keukenmerken en -retailers. Zo is bij de keukenmerken duidelijk te zien, dat Ikea wordt gezien als een discountmerk, maar tegelijk als functioneel en zelfs – relatief – duurzaam. SieMatic en Poggenpohl daarentegen worden vooral genoemd vanwege de design en kwaliteit. Bruynzeel en Siematic worden ook gekozen vanwege hun service en garantie. 

Superkeukens springt er uit op kenmerken als deskundigheid en kwaliteit.

Ook als retailmerk springt Ikea eruit als discounter, maar ook omdat het bekend is en voor een snelle levering zorgt. Superkeukens komt naar voren op kenmerken als deskundigheid en kwaliteit, maar dan weer niet op snelle levering. Mandemakers wordt door de consument vooral beschouwd als betrouwbaar en deskundig. Keukenkampioen springt er dan weer uit op het aspect dichtbij en discount. 

Dit consumentenonderzoek is gehouden onder ruim 4800 respondenten, waarvan ruim 1000 aangaven een keuken te hebben gekocht dan wel dat zij van plan waren dit binnen de komende zes maanden te gaan doen.
De geënquêteerden geven antwoorden op vragen naar de customer journey en trends, maar ook de reden van aanschaf, bekendheid keukenmerken en -retailers, reden om een bepaald merk of retailer te kiezen en de gemiddelde besteding. "Van alle respondenten weten we verder leeftijd, geslacht, opleiding, gezinssamenstelling, werk, woonsituatie (wat voor soort en waar) waarmee ongeveer alle resultaten gekruist kunnen worden. Met deze gegevens kunnen marketeers positionerings- en communicatiestrategieën maken en de uitkomsten controleren", meldt Qudata.

Omdat deze consumentenonderzoeken al sinds 2014 op identieke wijze worden gehouden zijn meerjarenanalyses en forecasts mogelijk. Abonnee’s op Qudata Consumentenonderzoeken krijgen de meerjarenresultaten plus op maat gemaakte specifieke analyses. 

Bron: www.qudata.nl

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer