Het beddenmerk Carpe Diem Beds (CDB) heeft zichzelf opnieuw uitgevonden. In 2017 werd door CDB een proces in gang gezet, waarbij logo en ontwerp werden vernieuwd en meer werd ingezet op online aanwezigheid. Hoewel het merk zich al sterk had gevestigd in markten als Zweden, bleek na uitgebreid marktonderzoek dat er meer klanten konden worden geworven met een verbeterd merk.
“We wilden naar onze klanten duidelijk maken dat 2018 het begin is van een nieuw tijdperk voor Carpe Diem Beds. Naast een nieuw uiterlijk en een sterker online profiel hebben we nieuwe producten, ontwerpen en textiel gelanceerd, die in lijn liggen met onze nieuwe campagne. Het concept is gericht op onze doelgroep, oftewel consumenten die vooral oog hebben voor design, comfort en luxe,” aldus Linda Schori van Carpe Diem Beds.
De nieuwe richting van CDB heeft de slogan “Swedish Luxury”. Volgens Linda Schori wil het bedrijf het bewustzijn van consumenten ten opzichte van het merk veranderen. “We willen dat consumenten trots zijn op het feit dat ze een Carpe Diem Bed in huis hebben. We willen dat doel bereiken door middel van het vertellen van een verhaal. Traditionele marketingcampagnes voor bedden laten een bed in een slaapkamer zien. Deze campagnes benadrukken uitsluitend de functie van het bed. Wij zijn meer geïnteresseerd in hoe een bed het onderdeel van het meubilair is waar je de sterkste persoonlijke band mee hebt,” legt Schori uit.
'Het zwevende bed' van CDB werd laatst voor het eerst gelanceerd in Nederland.
De campagne die door CDB aan het begin van het jaar werd ingezet, bleek erg succesvol. Dankzij bekende nieuwsbladen en interieurmagazines in Scandinavië en Nederland werd bij alle digitale kanalen meer webverkeer gegenereerd. Ook kreeg het bedrijf veel aandacht dankzij een nieuwe video, die in de afgelopen herfst werd gepubliceerd.
De betreffende video, die afgelopen herfst werd gelanceerd.
Een van de nieuwe producten waar CDB veel succes mee oogst is de “Vindö”. De Vindö maakt gebruik van het door CDB gepatenteerde Contour Pocket System. Bij dit systeem wordt elke afzonderlijke veer in het matras op zijn plek gehouden. In plaats van dat bij andere veertechnologieën het opvulmateriaal boven de veren wordt geplaatst, wordt bij dit systeem het opvulmateriaal met de veren geïntegreerd. Dit zorgt voor zo’n significante verbetering in comfort, dat liggen op dit bed bijna aanvoelt als gewichtloos zijn.
Capre Diem Beds is onderdeel van de Hilding Anders Bedding & Mattress Group en is een van de premium-merken van deze organisatie. CDB wordt sinds september 2018 geleid door directeur Geoff Gysin.