Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Er staan er nog vier gepland in 2019

Deens designmerk streeft naar internationale hit in Amerika

Hay, de Deense fabrikant van moderne meubels, huishoudelijke artikelen en accessoires, heeft de eerste winkel in de Verenigde Staten in Portland (Oregon) geopend. De tweede winkel in Costa Mesa (Californië) opent later deze maand, en nog vier fysieke locaties in de VS staan ​​gepland voor 2019.

Deze maand werd ook de webshop van het merk gelanceerd, zodat fans van nu slechts een paar klikken verwijderd zijn van online winkelen bij Hay. Het bedrijf wil de basis leggen om het internationale hit designmerk in Amerika te worden.

Hay's eerste collectie debuteerde in 2003 met 13 producten en het merk heeft inmiddels 38 winkels in Europa, Azië en Noord-Amerika. Ze werken samen met een lijst van ontwerpers, waaronder Nathalie Du Pasquier, Inga Sempe, Ronan en Erwan Bouroullec en Pierre Charpin. Drie jaar geleden introduceerde Hay zichzelf op de Amerikaanse markt met een pop-up winkel in de Soho-locatie van MoMA Store.

In plaats van miljoenen te besteden aan marketingcampagnes om klanten in een nieuwe markt kennis te laten maken met het merk, werkte Hay samen met MoMA Store, een van de meest productieve designwinkels ter wereld. En in plaats van massafabricage volledig zelf opnieuw uit te vinden, werkte Hay samen met Ikea aan een verzameling, waarbij de eigen expertise werd vergroot met de kostenbesparende productietechnieken van de Zweedse retailer.

Hay werd in 2002 opgericht door Mette en Rolf Hay, een getrouwd stel en zakenman Troels Holch Povlsen. Het merk wilde haalbare en stijlvolle producten introduceren voor middenklasse-kopers naar de designmarkt. Rolf en Mette Hay houden toezicht op de creatieve richting van het merk. De twee werkten voorafgaand aan de oprichting van Hay in de meubelindustrie. De producten van het merk volgen geen formule, maar delen vergelijkbare eigenschappen, namelijk opvallende silhouetten, zoals de Dapper-fauteuil van Doshi Levien, en levendige kleuren, zoals de glazen kan van Jochen Holtz en theedoeken van Scholten & Baijings. 

Meer informatie:
Hay
hay@hay.dk
www.hay.dk

Publicatiedatum: