Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

'Het belang van daglicht en ventilatie voor gezond leven'

Twee keer goud voor campagnefilm

De Indoor Generation campagnefilm van de Velux Groep heeft twee keer goud gewonnen tijdens de prestigieuze en internationale Editors & Publishers International Creative Awards (Epica). De prijzen zijn uitgereikt op een feestelijke avond in het Koninklijk Instituut voor de Tropen in Amsterdam.

Indoor Generation winnaar Epica Awards.

De wereldwijde campagne van Velux was genomineerd in een veld van internationale kanshebbers. De film werd onderscheiden in de categorieën films & series en online & viral films voor het benadrukken van de problemen die de moderne samenleving onder ogen moet zien met betrekking tot het binnenklimaat. Met onderzoek over binnenklimaat en daglicht als basis en een belangrijk inzicht dat we tegenwoordig naar schatting 90 procent van onze tijd doorbrengen in gebouwen, werd de campagne geleid door een korte film, die tot op heden meer dan 110 miljoen keer bekeken is.
In de video zet een jong meisje, symbool voor de toekomstige generatie, belangrijke issues over hoe binnenshuis geleefd wordt centraal. Ze neemt de kijker mee door verschillende dagelijkse routines en laat zien hoe vervuild binnenlucht eigenlijk kan zijn, tot wel vijf keer meer dan buitenlucht, en hoe dit onze gezondheid kan beïnvloeden.

“We zijn zeer vereerd met de Epica Award voor The Indoor Generation film. We hebben met succes een film gemaakt die het publiek over de hele wereld heeft geraakt en een dialoog op gang heeft gebracht. Op basis van solide bewijsmateriaal hebben we nieuwe doelgroepen bewust gemaakt van het belang van daglicht en goede ventilatie voor een gezond leven. We zijn erg trots op de campagne en deze prijs is voor ons een grote erkenning voor de stap die we hebben genomen. Ook de komende jaren zullen we de aandacht blijven vestigen op het belang van een gezond binnenklimaat en zullen we onze klanten blijven helpen gezonde gebouwen te creëren", vertelt Claudia van Veenendaal, manager PR van Velux Nederland.

Het creatieve bureau achter de film, & Co., wilde ervoor zorgen dat visuele beelden een dialoog op gang zouden brengen over hoe ongezond het binnenshuis kan zijn en wat we hieraan zouden moeten doen, vertelt Robert Cerkez, creatief directeur van &Co. "Dit is een zeer belangrijk onderwerp, dus het was van cruciaal belang dat we iets produceerden wat de emoties van het publiek opwekte en mensen ertoe brengt anders over hun leven in gebouwen na te gaan denken. Dit gaat over een gedragsverandering in onze samenleving en het vergroten van het bewustzijn over het belang van natuurlijk licht en frisse lucht voor een ieder van ons.”


In de winnende video staan zaken over hoe binnenshuis geleefd wordt centraal.

Epica is opgericht in 1987 en is de enige creatieve prijs die wordt toegekend door journalisten die wereldwijd voor marketing- en communicatiemagazines werken, met meer dan 200 mediapartners wereldwijd. Het biedt een onafhankelijke jury en wereldwijde berichtgeving. Gelanceerd als de eerste Europese advertentiecompetitie, is het tegenwoordig een internationale viering van creativiteit, met duizenden inzendingen uit meer dan 70 landen.

&Co. maakt deel uit van de North Alliance (NoA), een bedrijf dat bestaat uit vooraanstaande Noord-Europese agentschappen die zich bezighouden met communicatie, ontwerp en technologie. De ambitie van de alliantie is om de beste mensen binnen hun eigen vakgebied te verzamelen en hen de mogelijkheid te geven om samen te werken.

Meer informatie:
Velux Nederland
www.velux.nl


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven