Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Maandelijkse column van Marieke van Proosdij en Mignon v/d Bunt

'Goed personeel is goede sale'

Marieke van Proosdij en Mignon van de Bunt van Van Proosdij & Van de Bunt Consultancy trainen personeel tot goede adviseurs en onderzoeken ook de andere kant voor de ultieme klantbeleving.

Iedere maand schrijven ze een informatieve column. Deze maand staat in het teken van: Goed personeel is goede sale.


Mignon van de Bunt en Marieke van Proosdij.

Marieke van Proosdij en Mignon van de Bunt beginnen: "Een mooie zaak, goed product, locatie top. Nu nog bekwaam personeel die stuk voor stuk hart hebben voor de zaak, de klant en het interieur vak beleven als een passie. Klinkt mooi, toch? En met inzet vanuit het bedrijf ook haalbaar. We gaan je vertellen hoe.

Om te beginnen is het natuurlijk van belang de juiste mensen aan te nemen. Niet zomaar personeel om dat gat te vullen, maar iemand die past in de bedrijfscultuur. Hier gaat het vaak fout. En begrijpelijk.

De keuze is niet reuze en personeel is nodig om de tent te draaien. Er is veel winst te behalen met een combinatie van een paar strategieën om deze groep de juiste kant op te krijgen. We hebben een paar punten voor je op een rijtje gezet. Wellicht een open deur of nieuwe inzichten? We zijn benieuwd.

Goede begeleiding
Een goed team op de werkvloer heeft ook goede begeleiding nodig. Laat een senior medewerker een junior onder zijn of haar hoede nemen. De senior geeft zijn kennis en passie door en de junior voelt zich serieus genomen als medewerker in het bedrijf.

Denk er ook aan om opleidingen aan te bieden. Dit werkt heel motiverend. Denk aan opleidingsprogramma's en workshops die zich richten op kennis en het verbeteren van vaardigheden. Dit kan zowel interne training als externe cursussen omvatten.

Feedback en terugkoppelmomenten
Geef goede feedback en plan regelmatig samen een moment om de tafel in terugkoppelmomenten. Wat ging goed en wat kan beter en hoe hebben jullie beiden dit ervaren. Vergeet niet de persoon achter de werknemer te zien. Hoe gaat het met hem of haar, de relatie, de kinderen.

Hoe helder is de bedrijfscultuur? Is het duidelijk voor het personeel waar jullie staan, welke kant je op wil groeien, wat belangrijk is om uit te dragen, de manier van klanten aanspreken en begeleiden?

Investeren in het personeel met inspiratie en ontspanning
Beloon je werknemers met inspirerende uitstapjes. Ga naar een beurs, een lezing van een trendwatcher, een teambuildingsuitje. Sluit met elkaar de dag af met borrelen en lekker eten. Geef dit ook aandacht. Dat brengt saamhorigheid en een goede sfeer.

Door een combinatie van deze strategieën toe te passen, kun je je personeel helpen en hun kwaliteit naar een hoger niveau tillen. Tegelijkertijd ben je ook de algehele prestaties en productiviteit aan het verbeteren. Er zijn nog vele strategieën die we onder de loep kunnen nemen of dieper op in kunnen gaan. Wij gaan graag met je om tafel om je verder te helpen in dit proces met als doel: goed getraind en enthousiast personeel dat plezier heeft in hun werk, dit uitstraalt en hierdoor de klantreis nog prettiger laat verlopen", besluiten Marieke van Proosdij en Mignon van de Bunt.

Meer informatie:
Marieke van Proosdij
06 55385650
[email protected]
www.vanproosdijenvandebunt.nl

Mignon van de Bunt
06 27208727
[email protected]
www.vanproosdijenvandebunt.nl

Publicatiedatum: