Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'Hot item' van Dutch Interior Group valt in de smaak

"Als vloerenproducent zijn we niet bang om verantwoordelijkheid te nemen"

In een tijd waarin de vloerenbranche de nodige uitdagingen kent, is het nog relevanter om je als bedrijf te onderscheiden. Dat beseffen ze zich als geen ander bij Dutch Interior Group (DIG). Vandaar dat de vloerengroothandel onlangs een compleet nieuw label heeft gelanceerd: EKOFLOORS. "We deden alles al in eigen beheer, waardoor het voor ons een logische volgende stap was om met een eigen label te komen", legt Gerrald Bronkhorst van Dutch Interior Group uit.

Op dit moment bevindt EKOFLOORS zich nog in de opstartfase. In 2024 wordt het label uitgerold bij bestaande klanten. Volgend jaar zal er door Dutch Interior Group geïnvesteerd worden op marketinggebied om de naamsbekendheid een boost te geven. Desondanks zijn de signalen van dealers al hoopvol. "De reacties van de eerste dealers zijn erg positief", vertelt Gerrald. "Ook omdat er qua prijs niet heel veel veranderd is. Dat was niet nodig. Zeker nu iedereen het met iets minder moet doen speelt dat mee."


Joachim van de Weg en Gerrald Bronkhorst van Dutch Interior Group.

Hot item
Zoals de naam al doet vermoeden, staat het label EKOFLOORS voor een duurzame collectie. Deze vloeren kunnen volledig hergebruikt worden, omdat de grondstoffen enkel afkomstig zijn van schone materialen. "Het is een hot item in de huidige markt", zegt Joachim van de Weg. "Alles moet uiteindelijk duurzamer. Ook vloeren. De branding rondom het label sluit hier naadloos bij aan. Voor de retailer is het een ideaal verhaal om over te kunnen brengen op de consument."

Ethisch verantwoord
Tevens benadrukt Joachim dat niet alleen de producten zelf duurzaam zijn, maar dat er nagedacht wordt over het complete plaatje. "Als producent heb je een verantwoordelijkheid. En we zijn niet bang om die te nemen. Het product, de verpakking, maar ook de manier waarop de vloer gemaakt wordt nemen we erg serieus. De arbeidsomstandigheden bij de productielocatie worden nauwlettend in de gaten gehouden. Dit moet op een ethisch verantwoorde manier gebeuren."



Wordt vervolgd...
Momenteel bestaat EKOFLOORS uit 46 vloeren afkomstig uit diverse collecties: EKO Herringbone & Kingsize, EKO Excellent, EKO Solid en EKO Stone. De komende tijd wordt dit assortiment flink uitgebreid. "De PVC-vloerencollectie was de eerste stap. Over enkele maanden zal ook EKOSTAIRS toegevoegd worden. Dit is gericht op PVC-traprenovatie, waar we sterk in zijn." Nog iets later moeten ook de houten vloeren aan het aanbod van het label worden toegevoegd.

Meer informatie:
Ekofloors
Nijverheidsweg 21
7671 DA Vriezenveen
0546 898 955
[email protected]
www.ekofloors.nl