Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Marieke en Mignon willen retail verder helpen

"Opvallend hoe vaak opdrachtgevers aangeven dat de service beleving te wensen overlaat"

In 2023 hebben Marieke van Proosdij en Mignon van de Bunt de handen ineen geslagen. Allebei werken ze al ruim 15 jaar in het interieurvak. Vanuit jarenlange ervaring op de werkvloer als interieurontwerper en trainer willen ze ook de retail verder helpen en hebben daar een interessant traject voor uitgedacht.

"Opvallend hoe vaak opdrachtgevers aangeven dat de service beleving in de winkel te wensen overlaat. De kennis van het personeel volstaat niet en het advies voelt als een sales praatje. Kortom de beleving is ver te zoeken", zeggen Marieke en Mignon.


Mignon van de Bunt en Marieke van Proosdij.

Klantenreis beste marketing
Zij vinden dat de klantreis de beste marketing is voor het bedrijf. "Tevreden, blije klanten worden jouw ambassadeur. Een klant komt in de winkel omdat ze een probleem hebben. De bank is aan vervanging toe, het voelt niet fijn in huis, rommelig, sfeerloos. Ze willen daar graag mee geholpen worden. Relevant zijn op het juiste moment en de klant echt goed helpen vergroot de klanttevredenheid. Gezien en gehoord worden speelt daarin een onmiskenbare rol. Hier komt de verkoopmedewerker om de hoek. Met luisteren, begeleiden en goed advies."

Niet bij het dak beginnen
Bij een huis bouwen begin je ook niet bij het dak. Daarom beginnen ze bij Van Proosdij en Van de Bunt Concultancy bij de basis. Het bedrijf wordt beleefd door hun ogen. Ze draaien mee op de werkvloer, bekijken alles van de hoed tot de rand. Onderwijl wordt aan de andere kant het personeel met een stappenplan meegenomen om de interieurkennis te verbreden en hoe zit je nu met klanten aan tafel. Dit alles met life dagen en rollenspel. "Het personeel krijgt vertrouwen en nog meer plezier in het begeleiden van klanten naar een uiteindelijke aankoop. De stappen die nodig zijn voor het uiteindelijke doel goede verkoopcijfers worden in kaart gebracht."

'Goede sales of een uitmuntende klantreis?' Bij Van Proosdij en Van de Bunt Concultancy zien ze dit als één doel. Het één kan niet zonder het ander. Met alle stappen te doorlopen kunnen ze in drie maanden een heel programma afronden. "Wanneer de klantreis van A tot Z prettig verloopt is er vertrouwen in de winkel en het personeel wat resulteert in nog betere aankoop", besluiten Marieke en Mignon.

Meer informatie:
Van Proosdij en Van de Bunt Concultancy
Marieke van Proosdij: 06 55385650
Mignon van de Bunt: 06 27208727
marieke@vanproosdijenvandebunt.nl
www.vanproosdijenvandebunt.nl

Publicatiedatum: