Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Onderzoek Duitse Vereniging voor Meubelindustrie (VDM):

'Uitkomst enquête laat zien dat wonen alles te maken heeft met gezelligheid'

Op de vraag 'Wat betekent jouw woning voor jou?' zegt 81% van de Duitse bevolking: 'De plaats waar ik me goed voel'. Dit is een van de resultaten van een representatieve studie over huisvesting, uitgevoerd door het Allensbach Instituut voor Demoscopie namens de Duitse Vereniging voor Meubelindustrie (VDM).
Voor 71% is de woning de plaats waar men zich kan terugtrekken, voor 68% is het de plaats om niets te doen en te ontspannen, en voor 65% is het de plaats 'waar ik kan doen wat ik wil'. Al met al laten deze resultaten zien dat wonen voor de Duitsers alles te maken heeft met gezelligheid. "Je eigen huis toont het verlangen naar authenticiteit, warmte, geborgenheid en identiteit; precies alle dingen die de digitalisering niet biedt", legt Ursula Geismann uit. Zij is trendanaliste en woordvoerster van de VDM.

Het gevoel van gezelligheid is natuurlijk individueel verschillend. De materiaalkeuze, het kleurenschema, de selectie van huistextiel en het uiterlijk van meubels is een kwestie van individuele stijl. "Terwijl mensen zich vroeger veel meer aan voorschriften hielden, is het tegenwoordig een onafhankelijke informaliteit die ons beweegt. We hebben een enorme keuze en gebruiken deze ook. Uniformiteit, massaproducten en het normale zijn uit," legt Geismann uit.

Toch zijn er altijd trends die een grote vraag naar bepaalde producten veroorzaken. In onze snel veranderende tijd is het niet verrassend dat veel mensen daarom echtheid en authenticiteit willen in hun eigen huis. Zachte vormen, eerlijke materialen en warme kleuren werken voor de meeste mensen beter dan eenvoudige, edgy, stoere meubels en woninginrichting.
Leuke accessoires zijn een vast onderdeel van het leven in het herfstseizoen. Wollen dekens worden op de bank gelegd, echte kaarsen gaan aan en met een glas hete thee stijgt ook de lichaamstemperatuur.

Je eigen huis is beschermd, ontworpen en geliefd. Creativiteit neemt toe en het eigen huis wordt steeds meer een plaats van individuele nonchalance. Bijna de helft van de Duitsers wil hun eigen ideeën en stijl thuis realiseren. Vrouwen overigens meer dan mannen.

Meer informatie:
www.moebelindustrie.de